puterakuda







Assalammualaikum w.b.t.
Alhamdulillah syukur pada Ilahi diatas segala nikmat yang dikurniakan kepadaku. Sesungguhnya Allah maha memberi nikmat tanpa meminta balasan dari hambaNya.

Alhamdulillah pada 16-17 Jun 2012 saya terlibat dengan program motivasi anjuran Master Trainer Resourses atas jemputan senior A.Nipa. Terima kasih atas tawaran dan pastinya ini penah menjadi impian saya untuk bekerja dalam bidang motivasi bersama mana-mana consultant. Rasa berdebar dan tidak sabar ingin merasai pengalaman baru.

Terdapat 2 program yang dijalankan serentak iaitu program unit beruniform Sekolah Kebangsaan Seri Damansara 1bertempat di Lembah Azwen Resort dan Kem Motivasi SK Padang Jawa bertempat di Kem Singgah Santai, Hulu Langat, Selangor.

Program 2 hari ini agak sekejap rasanya. Dengan kedatangan adik-adik sekitar jam 9.30 pagi begitu meriah. Meriah dengan pelbagai soalan seperti mahukan bilik dan dorm ada econ, nak makan, pergi ke tandas, tanya pelbagai soalan-soalan. Jawap je la kan.. he3

Petang itu Explorace yang agak menarik juga rasanya.he2. Macam-macam adik-adik ni kena macam cium katak, letak anak ikan dalam mulut dan passing ke kawan letak ikan itu dalam mulut juga, makan telur masin mentah dan macam2 lagi. Memang seronok tengok telatah budak-budak kecik ni kan. he3 ^__^

Pada malam itu saya bertugas di Kem Singgah Santai untuk slot Motivasi UPSR SK Padang Jawa. Alhamdulillah semua berjalan dengan lancar walaupun kurang persediaan. Semoga adik-adik yang bakal mengambil peperiksaan UPSR ubah sikap anda dan berusaha lebih baik jangan mengecewakan ibu dan ayah ya!

Malam semakin larut dan aktiviti mencabar kian bermula. Night Walk! Hanya pelajar SK Padang Jawa yang terlibat memandangkan terdapat sedikit salah faham di Lembah Azwen Resort. Saya menjaga checkpoint pelepasan pelajar. Berbelakangkan rumah penghuni anak-anak yatim yang dahulunya pernah mengorbankan nyawa akibat tanah runtuh menjadikan suasana agak hening. Dengan sedikit perkongsian sejarah kejadian menyebabkan mereka agak ketakutan. Kami pun takut juga sebab ada 3 murid ni mmg boleh nampak benda-benda halus. dan mereka bertiga kata memang ada di tingkat 2!.

Pelajar dilepaskan berdua dan berseorangan. Tetapi ramai yang lintang pukang lari balik ke tempat asal disebabkan takut hantu jelmaan manusia.he3. Ada yang lari menangis, ada yang menjerit ketakutan dan pelbagai reaksi lagi. Kami pun melepaskan mereka berlima dan lebih. Masih gagal untuk mereka lepas dan ada pula yang jatuh dan buat-buat pengsan sebab takut hantu tu kacau.he3. Keadaan lebih tidak terkawal apabila semua da mula ketakutan dan ada seorang pelajar pengsan akibat lelah ketakutan. Terpaksa la saya dukung dan berlari-lari anak untuk selamatkan budak kecik itu. Alhamdulillah semuanya selamat balik ke kem Singgah Santai.

Besoknya sudah pun penutup. Sempat buat Lalang Yang Panjang, si tommy, dan beberapa aktiviti lagi. InsyaAllah ada masa akan ada banyak lagi aktiviti. Seronok bersama adik-adik untuk berkongsi kepada mereka. Semoga adik-adik semua dapat menjadi insan yang berjaya dan pemimpin yang berguna ^__^

Terima kasih kepada yang terlibat dan salam perkenalan buat semua geng2 Master Trainer Resourses. Terima kasih atas peluang yang diberikan ^__^


p/s - maaf gambar xbanyak sangat =(