puterakuda












Alhamdulillah pada 26.11.2011 menjadi saksi 2 hati menjadi satu. Tahniah dan Selamat Pengantin Baru kepada kakak saya, Farhana Islah dan Nor Sakini yang sah diijabkabulkan sebagai suami dan isteri. Dalam majlis penuh kesederhanaan alhamdulillah semuanya berjalan lancar.

Kami sekeluarga mendoakan semoga hubungan kekal bahagia hingga akhir hayat. Dikurniakan anak-anak yang soleh dan solehah. Dimurahkan rezekinya. ^_^

Apa perasaaan anda (khusus yang belum kahwin) tengok orang kahwin? Mesti rasa nak kahwing juga kan? ^__^ . InsyaAllah sebelum kahwin sediakan diri sebaiknya. Sediakan asas kehidupan kekeluargaan sebaiknya macam tempat tinggal, pekerjaan tetap dan pengangkutan. Sebab dalam arus ekonomi yang mencabar, kestabilan ekonomi rumah tangga pun mempengaruhi keharmonian rumahtangga. Serius.

Sudah pasti kakak saya yang kahwin dia adalah orang paling gembira sekali masa hari itu kan? Tapi saya pun gembira juga. Tumpang gembira sebab kakak saya dah kahwin. So, atas saya ada seorang kakak lagi yang belum kahwin. Lepas tu, siap2 la ye.. ^__^.

Target bila saya kahwin? InsyaAllah yang diberikan masa ialah 3 tahun. Tapi kalau jodohnya cepat pun lagi baguskan. InsyaAllah habiskan belajar dulu, dapatkan pekerjaan tetap, baru selesa nak bina Baitul Muslim. ^__^

Keluarga saya semua gembira. Sebab apa gembira? Sebab kami dapat ahli keluarga baru. so, sekarang ini dah jadi 2 (mak & ayah) + 12 (adik beradik) + 4 (ipar) + 4 (cucu) = 22 orang . Wah, dah boleh buat 2 team bola cukup-cukup ni. Owh lupa, tambah lagi 5 orang. isteri saya dan 4 orang anak-anak saya.he3. bola buat pemain simpanan ni. (berangan kejap..jgn marah ye =P ). Tapi ayah saya lagi excited kan.. =D

26.11.2011 memang hari yang sangat mengembirakan hati kami.. lagi-lagi sayalah.. he3. ^__^

Moga Allah memberkati kita semua. Amin. Lagu Khas untuk kakak saya & saya sendiri =P :

Ketika Dua Hati Menyatu


Saat dua hati berjanji
Tuk arungi hidup di jalan-Nya
Allah kan berkahi mereka
Kala dalam doa kala dalam asa

Menjadilah mentari bening pagi
Terangi bumi terangi hati
Menjadilah keheningan malam
Kala berjuta insan larut dalam doa

Selamat datang kawan
Di duniamu yang baru
Kudoakan semoga bahagia
When two people get marry
To take the life together on the way
Allah shall give them one more bless
When life in love and try
When life in love and pray

Just be the sunshine in the morning day
Give it shine to the world let everyone to see
Just be the quiteness in the night
When many people cry when many people pray

Welcome to the new world my friends
You both have to face all in love
All I could do just pray
And I do I pray




p/s- Maaf pic xcantik sangat, sbb guna 'DSLR' sony ericson je. hu3


3 Responses
  1. Cik Anis Says:

    selamat pengantin bari cik anis ucpkan.. smoge bahagia hingga hujung nyawa. Amin33


  2. assalamualaikum mahlil..terasa lama tidak berkunjung ke sini..alhamdulillah tahniah untuk kakak kakak mahlil yg dah selamat di ijab kabul..semoga mahlil juga dapat merasa kebahagiaan tu suatu hari nanti..hati sy kuat mengatakan pasti yg terbaik juga untuk mahlil...:)

    p/s: family yg sgt ramai..pastinya seronok...