puterakuda













Salam alaik.
Alhamdulillah LANGKAH TERCIPTA masih diteruskan.Bersyukur kepada Allah atas segala kurniaanNya. Semalam meneruskan perjalanan kehidupan dengan misi-misi yang berbeza. Berjumpa adik di UM sebentar menyampaikan amanah ayah. Rasanya sudah lama kami sendiri tidak berjumpa dan berbual kerana kekangan masa dan diriku sendiri yang jarang balik ke rumah. Alhamdulillah masih diberi peluang untuk bersua. Sedikit kepelikkan, boleh pula saya sesat ketika hendak ke UM. Nasib baik pepatah lekat dihati, Jauh perjalanan luas permandangan. Terima kasih kepada insan-insan yang membantu. Jasa kalian dihargai.

Selepas itu, misi diteruskan untuk ke Rumah Anak Yatim Baitul Ummah, Setapak. Perjalanan yang agak jauh dipenuhi kesesatan yang kerap berlaku. Namun, hati kena tabah walaupun ikutkan hati mahu sahaja pulang kembali. Alhamdulillah tempat yang dituju pun sampai.

Keadaan yang sunyi menyebabkan saya agak terkilan dimana penghuni-penghuninya. Tanpa membuang masa, saya terus menelefon Ustazah Siti seperti yang terpapar di pagar berwarna hitam. Alhmdulillah ketibaan saya disambut oleh penyelia Kak Ummi. Mencari segala jawapan di kepala ini. Lawatan ke seluruh rumah itu dibuat dan alangkah untungnya kalian-kalian yang tidak menetap dirumah ini tapi masih tidak bersyukur. Kehidupan yang serba kekurangan masih diteruskan untuk menampung seramai 50 orang penghuni.

Sempat juga mengambil beberapa gambar untuk rujukan. Namun di kepala masih berpusing apakah yang mampu diri ini menyumbangkan kepada mereka.?

Semoga Share Us Your Love mampu memberi sedikit sinar buat mereka..^_^
1 Response
  1. salam. abang nii student um kn ?
    sy dulu penghuni baitul ummah, abg sekawan dgn abg ultraman dulu ke ?