puterakuda
*entri ini mengandungi unsur lucah,keganasan,kekejaman,berapi mahupun sentap untuk tontonan manusia yang mumayyiz sahaja.
AMARAN:HANYA DIBACA OLEH ORANG YANG HEBAT..yang bajet hebat tapi LEMBIK,yang TAK TAHAN LAMA,yang IMAN TAK KUAT,mengucap dulu sebelum baca..woha!

Ayat quran dah bagi, hadith dah bagi tapi apasal ada lagi pompuan yang degil tanak pakai tudung?

dalam entry kali ni aku nak bincangkan alasan2 dan hujah2 yang digunakan oleh pompuan yang berdegil taknak pakai tudung...

"Aku suka ngan life aku...alaa...kalo pakai tudung pun belom tentu perangai baik...ari tu masa aku kuar ngan balak aku, aku tgk member aku yang pakai tudung selamba je pegang2 tangan ngan boyfriend dia... setakat nak tunjuk alim nak tunjuk baik depan parents baik takyah aa..."

aku hidup kat dunia ni dah 20 tahun lebih.... dan sepanjang 20 tahun lebih tu inilah hujah paling bodoh yang pernah aku dengar dari orang yang tanak pakai tudung....(hujah mcm ni bukan aku reka2 ...aku cuma ubah suai dari surat kiriman sorang budak pompuan kt dalam sebuah majalah)

haha... kalau aku ada anak cam tu bermakna aku adalah bapak paling loser dalam dunia...naudzubillah...

hujah ko tu menunjukkan ko tak paham masalah yang ko hadapi... biar aku yang perasan faham ni terangkan kat ko secara saintifik...

Carta 1



Berdasarkan carta tersebut dapat diperhatikan bahawa apabila Allah perintahkan sesuatu perkara maka terbahagilah manusia kpd 2 golongan besar....

1. yang taat...

2. yang derhaka...

Carta 2
skang 2 golongan ni terbahagi pula kepada bahagian2 berikut...


step seterusnya ialah kita senaraikan tiap2 golongan tersebut:



1. GOLONGAN IKHLAS : inile yang sebaik2nye...camne nak tau ikhlas ke tak? tgkla akhlak...kalo cam sial maknanya ko tak ikhlas...ko takyah nak argue... gi tanya ustaz.


2. GOLONGAN TAK IKHLAS : pakai tudung tapi perangai cam sial...ko pakai semata2 nak tunjuk baik ataupun ko takut kat parents ko....ataupun ko pakai tudung tp kadang2 ko saje bg nampak rambut...


3. GOLONGAN RETARDED : ni maksud aku golongan yang tanak pakai tudung sebab dia tak tahu kena pakai dan dia tanak amik tahu langsung...atau dengan kata lainnya golongan yang tak mahu belajar agama...pastu bila orang tegur suh pakai tudung dia pun wat muka camni...haha...


4. GOLONGAN BANGSAT DAN BONGKAK YANG TAK PEDULI BILA ALLAH SURUH TUTUP AURAT JANJI DIA BUAT APA YANG DIA SUKA TAPI PERASAN PERANGAI BAIK : kalo ko tergolong dalam golongan camni ko perlu tahu bahawa ko adalah loser sebab ko perasan bagus tapi ko tak sedar bahawa ko tergolong dalam golongan orang yang derhaka kepada Allah dalam bab menutup aurat...ko ingat ko boleh suka2 hati nak pilih mana suruhan Allah yang ko nak ikut dan mana yang ko tanak ikut?


5. GOLONGAN BANGSAT DAN BONGKAK YANG TAK PEDULI BILA ALLAH SURUH TUTUP AURAT JANJI DIA BUAT APA YANG DIA SUKA PASTU PERANGAI LAK CAM CILAKE : kalo ko tergolong dlm golongan ni insaf la wei sebelom terlambat...golongan2 lain yang rasa cam takde harapan nak dapat rahmat Allah tu kena insaf gak wei... Allah Maha Pengampun...

Sebelom ni mungkin disebabkan otak ko sempit ko hanya ada 2 pilihan dlm kepala hotak ko iaitu:
1. jadi orang yang tak pakai tudung
2. jadi orang yang pakai tudung tapi perangai cam sial
so ko pun pilih la untuk tanak pakai tudung... sebab pilihan yang satu lagi tu lebih kurang jek...

Skang aku yang perasan otak luas ni dah senaraikan 3 lagi golongan yang ko tak masukkan dalam kepala hotak ko menjadikan jumlah kesemuanya ialah 5 golongan.
so... bila orang nasihat ko supaya pakai tudung ko takyah membangsatkan diri ko dengan membandingkan golongan no. 2 sebab ko ada satu lg pilihan iaitu golongan no. 1... dan itulah yang sepatutnya ko pilih kerana itulah yang sebaik2nya...

-------------------------------------------------------------------------------------------------

"Tapi Astora Jabat kata takpe tak pakai tudung..."

haha... bila ada je orang yang mengaku ustaz kuarkan "fatwa" yang sesuai dengan nafsu dan kehendak ko cepat2 je ko terima...tanpa ko periksa terlebih dahulu...

ketahui olehmu bahawa wujud ramai manusia2 bangsat yang mengaku ulama' kemudian menafsirkan Al-quran dan hadith mengikut nafsu mereka... lalu mereka keluarkan "fatwa" yang menyesatkan dan bertentangan dengan ajaran asal Islam...

tulisan si Astora tu dah dijawab oleh ramai ulama'... masa debat ngan Ustaz Asri pun nampak sangat kebodohan dan pembohongan dia... kalo org2 bkn ulama' baca tulisan dia mesti percaya bulat2... sbb dia menggunakan nama ulama'2 besar untuk menyokong kenyataannya bahawa memakai tudung tidak wajib... tp bila dicek takde sorang pun ulama'2 tersebut yg menghalalkan untuk tidak memakai tudung...aku tak tau apa tujuan si Astora tu timbulkan benda2 camni... (sama gak la mcm kes ni)... lalu berkatalah Astora..."at least dapat melariskan majalah al-islam..." ....wah wah wah indahnya dunia di matamu.... lalu Ustaz Asri dgn cool menjawab..."saya rasa adalah tidak wajar kita mengutarakan sesuatu masalah agama itu untuk melariskan majalah..." nah... hambik ko...

maka sesungguhnya sebenar2 perkataan itu adalah kitaabullah... dan (sesungguhnya) sebaik2 petunjuk itu adalah petunjuk Nabi Muhammad S.A.W...

dalil Al-quran dan hadith dah jelas kenapa ko nak pakai hujah si Astora yang memang nyata dia memutarbelitkan dalil yang asal... semoga Allah memberi hidayah kpd kita semua...

korang tau tak dlm agama kristian juga diwajibkan memakai tudung?
bak aku copy paste dari kitab bible online...

5And every woman who prays or prophesies with her head uncovered dishonors her head—it is just as though her head were shaved. 6If a woman does not cover her head, she should have her hair cut off; and if it is a disgrace for a woman to have her hair cut or shaved off, she should cover her head. (1 Corinthians 11)

ayat ni jelas menunjukkan wajib pakai tudung especially time semayang... tp skang apa jadi?pompuan kristian dah tak pakai tudung even kat gereja...nun je pakai...

dulu kristian juga diharamkan makan babi, diharamkan makan binatang yang tidak disembelih, diwajibkan berkhatan bg lelaki etc...tp skang apa jd? sume itu sudah tidak menjadi larangan lagi kerana di sana ada manusia2 yang mengaku sbg saint / paderi etc yang mencipta idea bahawa nabi Isa sudah disalib untuk menghapuskan segala dosa...maka umat kristian tidak perlu lg melaksanakan segala commandments dan covenants yang tertulis dalam injil dan taurat...maka segala perintah dan larangan Allah sudah tidak dihiraukan lagi asalkan mengakui bahawa nabi isa tu tuhan...

ini semua kerja syaitan syeikh... ko ingat lg tak kisah adam dan hawa? bagaimana syaitan berjaya menggoda adam dan hawa untuk melanggar perintah Allah... dan wallahi syaitan takkan putus asa syeikh sampai hari kiamat untuk menggoda manusia supaya meninggalkan segala perintah Allah... syaitan dah berjaya memesongkan umat2 terdahulu...jangan biarkan mereka berjaya memesongkan umat Muhammad S.A.W. pula...

-------------------------------------------------------------------------------------------------

"alaah...kalau pakai tudung confirm ke selamat?...ada gak orang pakai tudung kena kacau ngan laki...even kena rogol pun ada...aku yang tak pakai tudung ni ok jek..."

hahaha...apasal la singkat bebenor ko berfikir? orang suh ko pakai tudung bukan untuk mendapat hikmah tetapi untuk taat perintah Allah...bila ko dah taat insya Allah hikmah tu ko dapat...kalo ko tak dapat ko kena cek balik amalan ko tu faham?

bak aku bagi contoh mudah...

antara hikmah ko gosok gigi adalah dapat memberi bau nafas yang wangi dan segar...
skang katakanlah ko gosok gigi 5 kali sehari tapi mulut ko still bau cam celaka...maka ko pun buat keputusan untuk tidak gosok gigi lagi sebab kalo gosok pun mulut ko tetap bau cam celaka... tidakkah itu bodoh namanya?

ko sepatutnya mencari punca kenapa mulut ko still bau cam celaka walaupun ko dah gosok 5 kali sehari...bukannya ko gi berhenti gosok gigi menyebabkan mulut ko berbau lebih celaka...
mungkin gigi ko berlubang2...banyak makanan lekat kat celah gigi ko... ko gosok banyak kali pun makanan tu still lekat kat situ lalu menjadi tmpt pembiakan bakteria...atau...
MUNGKIN KO TAK FAHAM APA YANG DIMAKSUDKAN DENGAN GOSOK GIGI...maka ko pun gosok gigi dengan cara yang salah...

begitulah jugak dengan hijab
antara hikmah pakai hijab ialah ko dapat memelihara kehormatan ko, dapat elakkan diri ko dari dikacau lelaki, dirogol etc...
katakanlah ko ni jenis pakai tudung tapi ko still kena rogol...maka ko takleh buat kesimpulan "aku tak perlu lagi pakai tudung sebab kalau pakai pun kena rogol." sebab itu adalah kesimpulan yang bodoh...

ko sepatutnya mencari punca kenapa ko still dirogol walaupun ko pakai tudung...bukannya ko terus stop pakai tudung...melanggar perintah Allah bukanlah jalan penyelesaiannya harap maklum...

ko tau tak kenapa ada orang pompuan yang pakai hijab tapi still kena rogol?

haa...sebab pertamanya ialah dia seorang perempuan...kalo dia lelaki orang tak rogol tapi orang liwat...haha...eh terbuat lawak lak...
sebab utamanya ialah KO TAK MEMAHAMI APA PENGERTIAN HIJAB DALAM ISLAM...(macamla aku faham) kalo ko gi tanya ustaz maka dia akan jawab bahawa istilah hijab itu bukan sahaja melibatkan menutup aurat pada badan ko tetapi juga melibatkan menjaga kehormatan diri dan tingkah laku serta muamalah dengan orang lain especially yang opposite sex... kalo ko faham konsep hijab maka ko tak akan jadi minah tudung yang pakai baju dan seluar ketat, ko takkan kuar sorang diri malam2, ko takkan bergaul bebas ngan laki etc...

kalo ko amalkan betul2 insya Allah ko tak kena rogol...sebab kebanyakkan kes rogol melibatkan pompuan yang jalan tempat sunyi sorang diri ataupun pompuan yang bergaul bebas ngan laki pastu si lelaki bagi ko ubat sedative then rogol ko beramai2 dalam keadaan ko tengah pengsan...hahaha...padan muka ko...

Allah dan rasul dah ingatkan awal2 lagi tapi ko tanak ikut... Allah suh tundukkan pandangan tapi ko selamba ayam je gurau senda ngan laki bukan mahram ko...lama2 si laki tu naik syeikh padan muka ko kena rogol...nabi dah cakap haram pompuan kuar musafir melainkan dengan mahram tapi ko tibai gak kuar jalan sorang2...konon woman's right...WOMAN'S RIGHT KEPALA HOTAK KO...

Subhanallah... sila rujuk balik dengan ustaz/ustazah tentang ayat2 Al-quran dan hadith2 yang berkaitan dengan hijab...maka ko akan dapati bahawa segala penyelesaian kepada masalah ko dah pun diterangkan dalam Al-quran 1400 tahun dulu lg... ko je yang tanak baca...tanak faham....tanak amal... pastu ko tuduh Islam kuno...memang dasar celaka...

------------------------------------------------------------------------------------------------

"alaah...nanti nanti la pakai tudung...tunggu sampai umur 30 lebih saya pakai la...ek eleh...lek aa brader..."

Woi mangkuk ko nak jadi firaun laknatullah ke ha nak tunggu dekat ajal baru nak beriman?!

ko ingat Allah jadikan agama Islam ni hanya untuk diamalkan bila ko dah dekat nak mati saja ke ha? ko ingat Islam ni boleh diamalkan bila ko suka dan ko boleh tangguh2?
ketahui olehmu bahawasanya Islam itu adalah CARA HIDUP...bukan semata2 kepercayaan...bermakna sejak ko diberi nafas sampaila ko mati ko kena hidup berlandaskan syariat Islam...

"kenapa aku perlu hidup berlandaskan syariat Islam?"

kembalilah kepada tujuan asal ko dijadikan...Allah dah bagitau "tidak Aku jadikan jin dan manusia melainkan untuk beribadah kepadaKu"...maka skang ko dah tau tujuan ko diciptakan iaitu untuk beribadah kepada Allah atau dengan kata lain taat perintah Allah...jauhi larangannya...bukan susah pun...

dan ketahui olehmu bahawasanya Allah tidak berhajat langsung kepadamu... Dia tak perlu pun cipta ko sila sedar...sama ada ko wujud ataupun tak, takde beri effect sikit pun kepada Allah...dan sekarang Allah dah cipta ko...bukan ko yang mintak diciptakan tapi itu adalah kehendak Allah...dan Allah bagitau ko bahawa tujuan ko diciptakan adalah semata2 untuk beribadah kepadaNya...so ko tak payah nak ego, bodoh sombong tak tentu pasal...

dan ketahui olehmu bahawasanya Allah itu Maha Penyayang...bila ko dilahirkan ko adalah dalam keadaan fitrah...kalo ko mati sebelum aqil baligh ko boleh masuk syurga...
maknanya awal2 lagi Allah dah letak ko di jalan yang menuju syurga...dan Allah dah bagitau ko bagaimana ko nak kekal di jalan itu...iaitu hidup dengan cara hidup Islam...kerana inilah jalan hidayah...

so janganlah ko pilih untuk taknak menutup aurat...kerana itu jelas bukan cara hidup Islam...

------------------------------------------------------------------------------------------------

CONCLUSION

"POMPUAN YANG TAKNAK PAKAI TUDUNG WALAUPUN TAHU IA WAJIB ADALAH BODOH, BONGKAK DAN BANGSAT"

ko tak setuju?
ok...biar aku buktikan sekali lagi secara saintifik

- Ko wajib bertudung bila masuk puberty / aqil baligh ...
- katalah umur puberty ko 13 tahun n let's say ko hidup lama dan umur ko mencecah 60 tahun

so maknanya .

60 - 13 = 47

ko diwajibkan bertudung selama 47 tahun...

- Tapi ko hanya diwajibkan bertudung bila ko kuar rumah dan depan orang2 tertentu saje...time tido, mandi ko takyah nak tunjuk alim pakai tudung...
- let's say dalam sehari ko pakai tudung selama 12 jam...

so

12 = 0.5 hari
0.5 hari x 365 hari x 47 tahun = 23.5 tahun

ko hanya perlu pakai tudung selama 23.5 tahun je...tak sampai separuh pun dari jumlah usia ko... itu kalo usia ko cecah 60. kalo ko mati umur 30 tak ke kejap je ko kena pakai tudung...?

- so sekarang ko sanggup taknak pakai tudung untuk waktu yang singkat kat dunia ni....tapi ko sanggup menahan azab api neraka yang selama2nya kat akhirat...

hahaha...tidakkah itu bodoh, bongkak dan bangsat?

maka terbuktilah kebenaran conclusion aku itu secara saintifik... bila dah terbukti kebenarannya secara saintifik maka secara automatic ia dipanggil SCIENTIFIC FACT / FAKTA SAINS... so kepada pompuan2 yang tahu bahawa bertudung itu wajib tapi still taknak pakai tudung maka ko harus menerima fakta sains bahawa ko adalah bodoh, bongkak dan bangsat... atau ringkasnya 4B...

eh... 4B? tapi tu ada 3 je - bodoh, bongkak dan bangsat...

hehe...tambah la sendiri satu lagi...

-----------------------


"huhu...I insaf...I insaf...esok I nak start pakai tudung..."

woi bitch! ko takyah pakai tudung la... perintah tu untuk manusia jek...
"KALAU KO SEEKOR BITCH KO TAKYAH PAKAI TUDUNG FAHAM?"

---------------------------------

"Eh, apalah u ni... cakap bitch la bangsat la...I tak suka la... u ni dakwah secara tidak berhikmah taw... taknaklah I pakai tudung camni...tak kuasa I..."

dakwah? berapa kali I nak cakap... blog I ni bukan blog dakwah ye...harap maklum...

owh ye lagi satu ...

DAKWAH SECARA TIDAK BERHIKMAH?

Woi! ko nak tunggu orang dakwah ko secara berhikmah dulu ke baru ko nak berubah haa? kalo ko nak berubah janganlah berubah kerana orang yang dakwah ko tetapi
BERUBAHLAH KERANA ALLAH... SEBAB DIA YANG MENCIPTAKAN KO DAN MEMELIHARA KO SEJAK KO KECIL...DARI WAKTU KO TAK MAMPU NAK SUAP MAKANAN KO SENDIRI SAMPAILAH SEKARANG DIA TAK HENTI2 BAGI KO NIKMAT...TAPI BILA KO BESAR...DAH ADA 'KUASA' UNTUK MENENTUKAN HIDUP KO...KO PILIH UNTUK HIDUP SEBAGAI MAKHLUK YANG DERHAKA...SEDANGKAN SELAMA-LAMANYA KO MEMERLUKAN NIKMAT DAN RAHMATNYA...MEMANG KO DASAR POMPUAN BANGSAT!

Believe me my sister...
satu hari nanti ko mesti akan mintak dari Allah satu permintaan yang sangat besar...tersangat2 besar...
ko tau tak apakah permintaan besar yang ko akan mintak?
ya...ko akan mintak SYURGA!

mungkin ko menafikannya skarang tapi percayalah...satu hari nanti kalo bukan kat dunia ni pun, kat akhirat sure ko mesti akan mintak masuk syurga...masa tu ko akan menangis merayu pada Allah...

huh memang ko dasar tak tau malu... ko nak mintak sesuatu yang sangat mahal... sesuatu yang para nabi, sahabat dan orang2 soleh sanggup berkorban harta benda dan nyawa untuk mendapatkannya... tapi ko langsung tak ada pengorbanan untuk Allah...

tak malu ke ko masa kat dunia yang sementara ni bila Allah perintahkan ko dengan satu perintah yang senang, ko buat tak peduli, ko anggap remeh malah ko menghina pula...tapi bila sampai hari akhirat ko nak mintak syurga Allah... huh...

Aku nak berhenti setakat ni je...

Entry kali ni aku tujukan kat member2 pompuan aku yang taknak pakai tudung...dan aku tak mahu tahu sama ada ko akan berubah ke tak...yang penting aku dah tunaikan kewajipan aku untuk menyampaikan...kalo ko berubah beruntunglah ko...tapi kalo ko tetap berdegil tanak pakai tudung maka ketahui olehmu bahawasanya bumi yang kau pijak ini milik Allah...dan akhirat yang ko dan sume orang sedang menuju kepadanya itu juga milik Allah...ko tak akan dapat lari...hahaha...
DAN KETAHUI OLEHMU BAHAWASANYA ALLAH TIADA TERKESAN SEDIKITPUN DENGAN PERBUATANMU...SAMA ADA KO TAAT ATAU DERHAKA DIA TETAP ZAT YANG MAHA KUASA MAHA AGUNG...

وَمَن يَعْصِ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَيَتَعَدَّ حُدُودَهُ يُدْخِلْهُ نَارًا خَالِدًا فِيهَا وَلَهُ عَذَابٌ مُّهِينٌ

Dan sesiapa yang derhaka kepada Allah dan RasulNya dan melampaui batas-batas SyariatNya, akan dimasukkan oleh Allah ke dalam api Neraka, kekallah dia di dalamnya dan baginya azab seksa yang amat menghina.(An-nisaa' : 14)

وَمَن يُطِعِ اللّهَ وَالرَّسُولَ فَأُوْلَـئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللّهُ عَلَيْهِم مِّنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاء وَالصَّالِحِينَ وَحَسُنَ أُولَـئِكَ رَفِيقًا

Dan sesiapa yang taat kepada Allah dan RasulNya, maka mereka akan (ditempatkan di Syurga) bersama-sama orang-orang yang telah dikurniakan nikmat oleh Allah kepada mereka, iaitu Nabi-nabi dan orang-orang Siddiqiin dan orang-orang yang Syahid, serta orang-orang yang soleh dan amatlah eloknya mereka itu menjadi teman rakan (kepada orang-orang yang taat).(An-nisaa' : 69)

Allahu Akbar....

p/s: aku yakin dalam hati ko, ko rasa tak selesa untuk buka aurat...sebab ko sedar itu melanggar perintah Allah... lalu ko pun mencipta alasan2 dan hujah2 yang bodoh supaya hati ko jadi tenang dan rasa tak bersalah...dan aku dah berusaha menjawab sebahagian alasan2 dan hujah2 bodoh ko tu kat sini...berhentila wei memikirkan alasan untuk tidak memakai tudung... sebab alasan ko itu hanya mampu menenangkan hati ko kat dunia yang sementara ni sahaja...

"TUTUPLAH AURATMU SEBELUM AURATMU DITUTUP DENGAN KAIN KAPAN"

sumber
6 Responses

  1. wah, seriously besar skit mate nie o O.O


  2. soal nk tutup aurat ni kena berbalik pd yg memimpin..dalam isu ni, lelaki..kalau yg memimpin sendiri pun aurat tak terjaga, susah jadinye..

    bukan maksud saya tggu diri betul2 baik baru nk tegur org..jgn salah faham..klu nk tggu mcm tu, alamatnye mmg xkan adela org yg boleh mnegur tu sampai bila2..

    and isu permpuan yg brtudung tapi perangai x berapa nk betul tu mmg agak panas..tapi kita sendiri pn kena ingat..bertudung itu satu perkara yg dah wajib, berpekerti yg baik tu pulak satu perkara wajib yg lain..kalau dah sampai taraf bertudung, maka teruskn..xperlu nk kondem melalui kaitan dgn perangai pulak..silap haribulan, tiap kali aurat org yg dikondem tdedah, yg mengkondem pn dapat saham dosa brsama nnti..

    bagi yg tak bertudung tapi baik, kena definisikan apa maksud baik tu sebenarnye..ada sorang muslim scholar yg pernah dibuang megeri ke tempat yg penganut agama islam adalah minoriti bgtau, "i found muslims everyday back in my hometown. but here i found islam." dia tak merujuk pada cara penampilan..tapi pd etika dan adab mereka..kalau pernah sampai ke europe, jepun, u'll get what his point is..apa yg sy cuba nk bgtau kt sini, baik tu subjektif sgt2..

    mintak maaf, tp sy tak berapa gemar bila org pertikaikan isu dakwah ni..kena kaji balik maksud dakwah sebenarnye..majority ulama' sependapat yg dakwah ni sekadar usaha mengajak pd kbaikan..hasilnya, itu hak Allah..bukan bsandar pd org yg bdakwah tu..so, once kita dah mengajak/mengingatkn, jgn sgan utk mngaku usaha kita sbg satu dakwah..bile dah mnyampaikan pulak, jgn sekali pn ada mentality 'aku dah tegur sekali, tanggungjawab aku dah lepas'..yg nabi ajar kita, amar makruf n nahi munkar..terang jelas dan nyata usaha tu kena berterusan..

    n lastly, bhikmah itu kan sunnah..kenapa kita nk lari dari sunnah ye tak?

    cheerio,
    =)


  3. Bismillahirahmanirahim...
    dak comel nak menyampuk jap ye...*perasan lak* :D suka ati aku la nak perasan.open kan..kesah?hahaha

    pertama kali tahniah kepada penulis kerna berjaya 'memanaskan' keadaan..maka dgn ini bmakna berkesan sungguh penulisan anda ini sehingga ramai yg xduduk senang akibat tersentap dan terkena batang hidung sendri..kahkahkah!

    kepada gadis2 manis yg terasa dgn entri ni,baik yg bertudung mahupun tidak,tahniah kerana anda tergerak hati utk baca entri ni*Allah gerakkan hati anda utk baca* sehingga ada yg berbunyik,
    "asal kasar sangat bahasa???"
    atau
    "bapak kasar doe bahasa kau.cmni ke cara nak berdakwah???Islam xajar cara berdakwah ckp kasar2"

    hahaha...jangan cepat melatah maaa...kalau kau melatah,makna kau xhebat nak terima pressure mahupun kritikan masyarakat..dunia realiti pown kne kritik cmni..ni baru dalam blog kau dah melatah..bapak lembikkk kau!yg melatah tu,cuba kau telek diri kau tu..terkena batang hidung sendiri x???silap2 yg komplen banyak tu kepala telanjang...hahahambekk..

    ok bab ayat kasar..ramai melenting.."xleh cakap baik2 ke?"
    pasal ckp baik2 la manusia akhir zaman ni pijak2 Islam,ludah2 Islam..cik gadis manis,,zaman seru dah 1400tahun dulu..skrg ni zaman perang habis2an..ni baru manusia maki kau..kau xterpikir ke macamana bribu2 malaikat maki kau???silap2 lagi truk..sebab apa??sebab kau MUNAFIK..!!mengaku Islam itu agama,Allah itu Tuhan,Muhammad itu Rasul TAPI kau jahil!xnak ikut perintah...bajet kau besar..pejadah????puihhhh!

    apa makna kau peluk Islam???masa kelas agama kau tidur.meh aku terangkan..maksud kau peluk Islam, kau taat,tunduk,patuh,serah diri kat Allah TANPA soal..bermakna,bab syariat,kau tayah nak bising2 asal macamtu asal macamni..hebat sgt ke kau nak soal itu ini..ini PERINTAH..apa tujuan?nak jaga kesejahteraan,keamanan umat Islam..cantik kan Islam tu..*senyum2* :)


  4. yang pasal btudung tp pangai xleh blah..dah lumrah manusia tgok luaran.bila kau btudung,jaga la tgkah laku kau..kau mewakili seluruh wanita Islam.sbb tu Allah suh menutup aurat..bukan nak mghalang hak asasi manusia kau *wakakaka..hak asasi hotak kau!*,tp nak mnjaga.bukan stakat tudung tu tutup aurat je,secara xlangsung jaga akhlak kau..yang dulu terkangkang sana sni,makin lama makin tkepit..bgus la tu..dah kau pakai tdung,kau p wat maksiat lak..spoilt la kau ni..mmg patot la mnusia maki kau..tu tanda Allah nk bg pengajaran kat kau..nak bg peringatan..cuba kau telek balik tudung kau tu..aisehhh!nampak dada timbul lak tudung pendek p lilit2 kat kpala..baju lak ketat.timbul abes bonjol2..haha..sapa suruh!patut la hilang hkmah btudung tu..see??nampak x kaitan tudung dengan akhlak??bertudung bukan setakat bertudung.Islam ni perfect..ada sebab semua ni..kau je bajet pandai nk lawan Tuhan..sebab tu kau dapat maki...hahaha

    "dah r weh!kau xyah kecoh2 kat cni r!semak"
    kahkahkah..aku suka org cepat melatah ni.bmakna kau dapat apa yg cuba aku smpaikan..bagus2..tepuk utk diri sendri..hahah..aku kan hebat..sebab yg mncipta aku pown Hebat.jangan nak pertikai!!
    ok2 lek r cik gadis manis..bapak uduh muka kau marah2..hahah..kalau xde org mulut puaka ni nk sound kau,kau xkan tersentap..kau xkan perasan bnda kau wat ni salah..btol x??sila belanja aku mekdi sekarang..haha...apsal aku ckp emo2 cmni?sbb aku syg korg sume..marah tanda syg ok..sweet x aku?sweet ke sweat??hahah..ok aku seyes balik..korg adlah saudara seIslam aku..adalah tnggungjawab aku utk menegur..
    kepada yg bising2 lagi entri berapi cmni..nasihat aku, yg baik kau kutip..yg xbaik,kau abaikan ler..korg da besar kan..xkan nk kne ajar lak mana baik buruk..sndri mau pikir maa...
    akhir kata utk korg,BERUBAHLAH KORG SEBELUM KORG BERUBAH JADI MAYAT!bila kau nak jadi mayat..mungkin kejap lagi..wallahualam..

    salam..
    -gadis hijab berhati lazer-