puterakuda
Assalammualaikum wbt

Alhamdulillah syukur kepada Allah SWT kita masih dipanjangkan umur untuk terus hidup dan berbakti di muka bumi ini sebagai khalifahNya. Alhamdulillah setelah 3 tahun blog ini sunyi sebab saya terlupa passwaord blog dan emel yahoo, akhirnya berjaya juga mendapatkannya semula. Last update 25.12.2012..masa da hujung-hujung nak habis belajar di UNITEN.

Sepanjang 3 tahun ni pelbagai perkara berlaku dalam hidup aku. Ada yang duka dan juga suka. Kira entry kali ni aku update summary kehidupan dalam masa 3 tahun aku tak update. he3

So, pertama sekali alhamdulillah lepas habis belajar lebih kurang bulan 2 2013, aku dapat interview keje bulan 4 2013. Dan company yang pertama aku interview namanya Danamin (M) Sdn Bhd. Dan ini satu-satunya company yang panggil aku interview, yang lain xpandang resume aku kot. hu3. So, Alhamdulillah start bekerja di Danamin M Sdn Bhd pada 2.5.2013 sampai lah kini.. so dekat 2 tahun setengah jugak keje dengan Danamin ni. Syarikat bumiputera bisnes utama NDT, tapi aku masuk department fabrication steel structure. Dengan xtaw ape2, slow2 belajar. Banyak dapat tunjuk ajar dari org-org pengalaman dalam compny ni especially coo aku, en.ali yusof.

Banyak lah pendedahan pasal project dia bagi dekat aku, Alhamdulillah aku try absorb sikit2. Mencabar juga mula-mula nak jaga project dan org ni. So, pengalaman softskill masa belajar sangat2 penting bro!

Aku lompat terus ke tahun 2014 plak.. so tahun ni keje mcm biasa lah.. mcm2 jadi lumrah sewaktu bekerja. Gagal menjalankan tugas dengan baik pun aku pernah TERbuat.. so keep improve apa yang kita boleh bagi pada company. Tragedi akhir bulan December 2014... Kilang aku keje di bandar penawar ni kene rompak.. perompak hampir 20 org bersenjata! Gilerr.. Budak-budak aku yang dlm kilang semua kene ikat.. aku dapat panggilan telefon dari pakguard yang TIDAK bertugas, dia mintak tolong tengok2kan workshop sebab ada bangla call dia bgtaw ada org amik barang tepi longkang.

Aku dengan member aku, Amad ni pun pergi la..smpai depan workshop xsuspek la ada perompak. Sampai situ nampak treler berhenti tersorok di tepi. Aku masuklah dulu sebab member aku dia tgh matikan enjin kereta. Aku masuk nk cari guard bertugas..tiba-tiba keluar laki bertopeng di pintu guard. Aku tanya dia "Kau sapa?" Dia boleh tanya aku balik "Kau sapa?" .. Tiba-tiba.............. Dia amik sesuatu dari pinggang dia terus hayun di kepala aku!

Nasib baik sempat tunduk elak..Rupa2nya parang!! dia cuba nak tetak aku di badan, aku sempat lompat ke belakang tapi terjatuh di jalan tar.. perompak tu terus nak menerpa aku, mujur member aku amad di pintu gate dia sergah " HOI!!" perompak terkaku.. Tapi waktu member aku sergah tu.. bunyi2 bising kat vending machine tepi ofis.. tgk ade org lari ke arah aku.. Rupa2nya bukan budak aku.. geng2 diorg.. siap bawak parang!!! Aku jerit kat member aku.. Lariiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!! Lintang pukang lari, selipar aku pun tertanggal.. lari kaki ayam dekat 200 meter atas jalan tar berbatu dan berlubang.. diorg kejar sampai tiang no.3 dekat 8 orang yang kejar kami siap bersenjata!!

Lepas tu kami call polis, bos2 bgtau apa yang terjadi dan minta bantua... ini kisah aku xkan lupakan sampai bila2.. 

Kita masuk 2015 plak la ye?

So Tahun 2015 kira tahun yang mencabar juga.. Alhamdulillah bulan 3 diberi kepercayaan untuk jaga Installation work for MRT Taman Cuepacs. Walaupun hanya 3 bulan jaga, banyak juga pengalaman dapat dekat sana. So terpaksa balik johor untuk persediaan pernikahan. Aku diganti dengan bro Zaid. Sampai sekarang rasa bersalah sebab dia kena ganti aku dan seleasaikan macam2 masalah dekat sana. Minta maaf sangat2 bro. Dan aku nk ucapkan TAHNIAH banyak kepada engineer muda Danamin, Azfar, Zaid dan Hajar yang telah berjaya siapkan installation work di MRT Taman Cuepac. Korang aset penting company! #Respect.

Sekarang sambil-sambil jaga fabrication MRT Bukit Dukong, aku jaga installation Open Air Cinema di RAPID. Biasalah projek-projek tak lari dari macam-macam masalah.. so, hadap je lah untuk diri jadi lebih kuat. Tapi rasanya xlama jaga situ da sebab nk fokus dekat MRT sepenuhnya.

Alhamdulillah 2015 juga Tuhan satukan aku dengan insan terbaik dalam hidup aku. Pertemuan singkat, buat penyamaan matlamat dan persetujuan, terus setuju aku jumpa mak ayah dia. 1st time taaruf dekat KFC.. pastu 2nd aku buka puasa dekat rumah family dia dan masa tu aku luahkan hajat aku nak mengahwini anak perempuannya yang bernama INTAN NURAZLIN BINTI AZMAN.

So, alhamdulillah 29.8.2015 kami disatukan dengan sekali lafaz pernikahan. Dan sahlah status aku bertukar menjadi suami orang. Terima kasih isteriku walaupun banyak kekurangan diri ini, masih menerimaku. Thank you so much & I LOVE U ^__^. Minta maaf juga mana yang aku terlupa jemput datang ke majlis perkahwinan aku. Semoga kalian mendoakan kebahagiaan kami.

Dan 2016 kita tempuhi dengan lebih tabah dan sabar. Dan semoga terus berjaya dalam kehidupan kita.. Ameen ^__^


Tahun ini jugak banyak dugaan datang pada family khususnya ayah aku jatuh sakit. Macam2 ikhtiar masih di usahakan sehingga kini. Semoga ayah aku cepat sembuh. Amin.

Di kesempatan ini aku ingin memohon maaf kepada semua kenalan aku, samada sengaja ataupun tidak sepanjang perkenalan kita hingga 2015. Andai yang terluka, maafkan aku, aku juga insan biasa punyai kelemahan diri yang sangat2 banyak.. Moga 2016 kita buka lembaran baru, sama2 baiki diri, baiki ekonomi dan baiki negara kita. So, ini cerita serba sedikit tentang 3 tahun aku xupdate dlm blog =)

Terima kasih sudi membaca =D


 Hari persandingan di Kota Tinggi


 Hari persandingan di Batu Pahat



Open Air Cinema RAPID

MRT TamaN Cuepacs
2 Responses
  1. Nice entry. Selamat berbahagia dengan intan nurazlin. ��


  2. Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL